LOCOMOTIVA  ELECTRICA  MODERNIZATA Co-Co 5100kW  model EA 5100       

 

       Prin efortul conjugat al tuturor angajaţilor săi, SC Promat SRL Craiova a reuşit prin câteva proiecte îndrăzneţe să contribuie cu echipamente de înaltă tehnologie şi soluţii de avangardă la modernizarea locomotivelor electrice tip EC 3400kW și EA 5100 kW.

Locomotiva Coco Imagine 1

       Încurajată de succesele repurtate din anul 2005 cu locomotivele electrice Bo-Bo 3400kW modernizate, societatea noastră a realizat începând cu decembrie 2006 şi pe locomotiva EA 5100kW implementarea reglajului continuu cu tiristoare în circuitele de forţă de joasă tensiune.

       Executate în cadrul reparaţiilor planificate, împreună cu societăţi specializate în întreţinerea şi reparaţia locomotivelor, au fost modernizate până în prezent  63 locomotive din fiecare tip, atât pentru operatorii de transport călători cât şi pentru transport marfă.

Coco Locomotiva Imagine 3

       Locomotiva modernizată păstrează forma și dimensiunile de fabricaţie iniţiale, însă vine cu un plus major în materie de dotări electrice, bazate pe o platformă modulară cu componente de ultimă generaţie şi care oferă rezistenţă, siguranţă, durabilitate, mentenanţă uşoară, adaptabilitate şi condiţii de confort deosebit pentru personalul de conducere.

Coco Locomotive Image 2

       Dată în exploatare la sfârşitul anului 2006, prima locomotivă EA 5100-T cu sistemul de reglare a tensiunii pe MT având punţi semicomandate cu tiristoare, a înregistrat până în prezent 100.000 Km parcurşi şi 3000 ore funcţionare compresor în transportul de marfă.

       Exploatată în condiţii extreme de temperatură, praf şi pulberi bune conducătoare de electricitate, trenuri navetă cu tonaje maxime, linii de cale cu declivități maxim admise, condiţii atmosferice diverse, locomotiva s-a comportat exemplar spre satisfacţia noastră și a beneficiarului.

Soluţiile tehnice adoptate pentru rezolvarea cerinţelor de calitate au condus la:

  • eliminarea ansamblului graduator selector şi implicit a problemelor deosebite pe care acesta le ridică în timpul exploatării;
  • creşterea fiabilităţii în funcţionare a motoarelor pentru mașinile auxiliare, prin utilizarea convertoarelor statice de tensiune și frecvenţă precum şi a sistemului redundant de alimentare a acestora;
  • reducerea zgomotului produs de motoarele pentru ventilaţia fortaţă prin trepte de turaţie ale acestora funcţie de curenţii MT;
  • folosirea unui sistem de producere a aerului comprimat  - de ultima generatie Gardner Denver - ultracompact, adaptat funcţionării în condiţiile specifice locomotivelor;
  • sistemul performant de protecţie la patinare şi implicit îmbunătățirea forţei de tracţiune;
  • monitorizarea funcţionării locomotivei în toate regimurile printr-un sistem informatic de ultimă generaţie;
  • simplificarea schemelor de tracţiune şi comandă;
  • îmbunătățirea condiţiilor de lucru şi conducere a locomotivei;
  • ușurința în diagnosticare şi intervenţii pentru revizie-remediere;
  • mărirea intervalului de timp între revizii şi reparaţii